ZADANIA

Instytut Dobrej Edukacji powstał, aby wspierać innowacyjnie zorganizowane szkoły – Akademie Dobrej Edukacji, prowadzone przez Stowarzyszenie Dobra Edukacja. Wszystkie Akademie realizują Standardy Dobrej Edukacji i Program Dobrej Edukacji przygotowane i rozwijane przez Instytut. Kadra Akademii korzysta z organizowanych przez Instytut konferencji, szkoleń i sieci współpracy.

Szkoły prowadzone przez inne podmioty także mogą przystąpić do sieci współpracy koordynowanych przez Instytut. Potrzebny jest trwający około roku cykl przygotowania do wdrażania w danej szkole Standardów i Programu Dobrej Edukacji. Przy realizowaniu Standardów i Programu Dobrej Edukacji konieczne jest systematyczne uczestniczenie kadry szkoły w szkoleniach i sieciach współpracy oraz w rozwijaniu Programu Dobrej Edukacji.

Instytut realizuje wiele przedsięwzięć ukierunkowanych na rozwój edukacji i dzielenie się doświadczeniem, jak szkolenia, seminaria, wizyty studyjne, konferencje, praktyki i staże. 

We współpracy z Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych od 2016 roku prowadzimy studia podyplomowe z edukacji spersonalizowanej, dające obecnie jednocześnie kwalifikacje do zarządzania oświatą. Traktujemy uruchomienie tych studiów jako nasze ważne osiągnięcie nastawione na profesjonalizację kadr, które staramy się inspirować.