Standardy Dobrej Edukacji, nazywane też standardami edukacji spersonalizowanej, są następujące:
- Podążanie za potrzebami uczniów
- Opieka mentorska
- Realizowanie projektów
- Ocenianie pomagające rozwijać się
- Naturalne środowisko technologii
- Przyjazna szkolna przestrzeń
- Uczenie się poza szkołą
- Zarządzanie społecznościowe

Szkoła stosuje indywidualne rozwiązania edukacyjne dopasowane do ucznia
Na dużej części zajęć uczniowie zgrupowani są ze względu na zainteresowania lub poziom zaawansowania.
Praca prowadzona jest w grupach kilkunastoosobowych, różnowiekowych, konfigurowanych na podstawie analizy potrzeb uczniów. Młodszym grupom stale towarzyszą przynajmniej dwie osoby z kadry.
Cała kadra planuje i wykonuje swoją pracę w sposób podążający za uczniami, ich potrzebami, możliwościami, ciekawością i predyspozycjami. Szkoła prowadzi działania ewaluacyjne dotyczące rozwijania uczniowskich pasji i zaspokajania zróżnicowanych potrzeb.

Uczeń ma swojego mentora, który stara się zrozumieć jego potrzeby oraz wspierać go w rozwoju
Mentor:
- udziela bieżącej pomocy podopiecznemu oraz udziela pomocy nauczycielom i rodzicom w planowaniu oddziaływań wobec niego, jeśli zaistnieje taka potrzeba;
- pomaga uczniowi planować swoją pracę, przezwyciężać trudności, wspiera podejmowane działania, pomaga budować wewnętrzną motywację;
- diagnozuje potrzeby ucznia oraz odpowiednio wspomaga go w rozwoju i w wyborze kierunku dalszej edukacji;
- dba o to, aby jego podopieczny znalazł dziedzinę aktywności, która stanie się jego pasją, da mu dobrą podbudowę pod przyszły zawód.

Uczniowie działają wspólnie i starają się dzielić swoimi pasjami
Szkoła wdrożyła system projektów będących główną osią działań szkoły, zajmujących uczniom stałą liczbę godzin tygodniowo poza przedmiotowym planem zajęć. Uczniowie sami wybierają tematy, dobierają się w grupy, znajdują sobie opiekunów grup, planują pracę, realizują ustalone przez siebie zadania, prezentują efekty. W grupach projektowych starsi opiekują się młodszymi, a zadania przydzielane są w oparciu o możliwości konkretnego ucznia.
Projekty realizowane są przez wszystkich uczniów. Jednak sposób ich realizacji oraz poziom samodzielności uczniów przy wyborze tematyki i organizacji pracy projektowej zależy od ich wieku.
Praca projektowa kształtuje u uczniów umiejętność współpracy i empatię.

Tradycyjne ocenianie przy pomocy stopni jest zastąpione przez system pozytywnego motywowania
W szkole prowadzone są różnego rodzaju działania diagnostyczne, pomagające planować i organizować pracę uczniów oraz konfigurować ich grupy, formułować cele pracy z konkretnymi uczniami z uwzględnieniem ich zróżnicowanych potrzeb.
Bieżące ocenianie jest dokonywane w formie informacji zwrotnej na temat postępów ucznia w odniesieniu do sformułowanych na początku roku szkolnego wymagań z poszczególnych przedmiotów.
Na zakończenie okresów klasyfikacyjnych uczniowie podsumowują swoją pracę wspólnie z nauczycielami, otrzymują opisową ocenę swoich postępów, która jest omawiana z uczniem i rodzicami ucznia.
Jasne dla uczniów i kadry są zasady przekładania opisu postępów uczniów na oceny końcowe.

Środowisko internetowe traktowane jest tak samo naturalnie, jak inne media edukacyjne
Do organizacji bieżącej pracy uczniów używane jest Google Classroom i inne narzędzia umożliwiające elektroniczne udostępnianie materiałów edukacyjnych i współpracę w sieci.
Nauczyciele swobodnie używają technologii do osiągania podstawowych programowych celów, udostępniania uczniom treści edukacyjnych, przekazywania zadań, przesyłania wskazówek, dostarczania bieżącej informacji zwrotnej dotyczącej ich postępów, komunikowania się z ich rodzicami.
Uczniowie równie naturalnie używają Internetu i technologii do stawiania problemów, wyszukiwania informacji, rozwiązywania zadań i kontaktowania się z nauczycielami i innymi uczniami.

Cała przestrzeń jest dostępna dla wszystkich uczniów oraz pozytywnie wpływa na ich samopoczucie
Szkolną powierzchnię do nauki stanowi przestrzeń z wieloma miejscami do rozmaitej aktywności – do rozwoju rozmaitych zainteresowań. Przestrzeń szkolna umożliwia uczniom atrakcyjne i ciekawe spędzanie czasu. Składa się z miejsc dostosowanych do różnego rodzaju aktywności, miejsc do organizowania współpracy zajmowanych przez nauczycieli razem z uczniami w sposób możliwie najbardziej dowolny i otwarty.
Ważną rolę odgrywa miejsce do wspólnego swobodnego spędzania czasu i jedzenia posiłków.
W przyjaznej przestrzeni edukacyjnej uczniowie mają swobodny dostęp do książek, prasy, gier planszowych i innych pomocy rozwijających zainteresowania.

Część celów programowych jest realizowana poza szkołą
Edukacja odbywa się zgodnie z indywidualnymi planami uczniów, a część celów programowych jest realizowana podczas wyjść i wycieczek oraz u współpracujących ze szkołą pracodawców.
Zadania programowe realizowane są w wielu różnych miejscach, poza budynkiem szkoły, także na wyższych uczelniach, w placówkach kultury, sportu, nauki, podczas obserwacji przyrodniczych w terenie i zwiedzania zabytków.
Uczniowie przymierzają się do różnych ról społecznych i zawodowych.
Społeczność szkolna angażuje się w działania społeczności lokalnej, realizuje projekty skierowane do szerokiego grona odbiorców.

Uczniowie, rodzice i nauczyciele mają możliwość wpływania na losy szkoły
W szkole funkcjonuje zarządzanie uczestniczące, które jest oparte na zaangażowaniu całej społeczności, w tym społeczności uczniów i rodziców.
Pracownicy uczestniczą w zarządzaniu szkołą, współdecydują o celach działania, formułują plany i programy, mają wpływ na jej działanie. Wykorzystywana jest ich wiedza, doświadczenie i zdolności.
Uczniowie i rodzice mają możliwość wpływania na losy szkoły oraz na budowanie jej strategii. Społeczność szkoły jest zachęcana do formułowania pomysłów i są one wdrażane.
Społeczność szkolna uczestniczy w innowacji, ciągle poszukuje najlepszych rozwiązań.