![](https://instytut.dobraedukacja.edu.pl/wp-content/uploads/sites/5/2023/10/DZ-1-1-1024x407.png)
![](https://instytut.dobraedukacja.edu.pl/wp-content/uploads/sites/5/2023/10/JK-na-strone-1024x397.png)
Za nami trzeci, a zarazem pierwszy w drugim semestrze, zjazd studiów podyplomowych Doradztwa zawodowego z mentoringiem spersonalizowanym oraz Zarządzania oświatą z edukacją spersonalizowaną. Studia realizujemy internetowo, ale przepełnione są aktywnościami słuchaczy powalającymi im pracować warsztatowo, dyskutować w różnorodnych grupach i nawiązywać relacje.
Słuchacze Doradztwa zawodowego z mentoringiem spersonalizowanym, podczas październikowego spotkania słuchacze poznali metodykę doradczej pracy grupowej i indywidualnej. Pogłębili znajomość wybranych narzędzi i w sposób praktyczny wykorzystali poznane strategie doradcze w działaniu. Proponowane ćwiczenia i zadania nakierowane były na szczególną uważność mentorską z wykorzystaniem wcześniej omawianych umiejętności psychologicznych tak ważnych w pracy doradcy zawodowego.
![](https://instytut.dobraedukacja.edu.pl/wp-content/uploads/sites/5/2023/10/DZ-4-1-1024x469.png)
![](https://instytut.dobraedukacja.edu.pl/wp-content/uploads/sites/5/2023/10/DZ-2-1024x478.png)
![](https://instytut.dobraedukacja.edu.pl/wp-content/uploads/sites/5/2023/10/DZ-6-1024x387.png)
![](https://instytut.dobraedukacja.edu.pl/wp-content/uploads/sites/5/2023/10/DZ3-1024x391.png)
Słuchacze Zarządzania oświatą z edukacją spersonalizowaną rozpoczęli sobotę nader adekwatnie – zajęciami z wdrażania zmiany. Wraz z Jarosławem Kordzińskim zastanawiali się jakie są Kluczowe aspekty planowania (żeby nie tracić czasu i skutecznie pracować). Temat strategicznego zarządzania zmianą kontynuowali z Dorotą Kuleszą-Tałan i od sesji na podstawie Senge o organizacjach uczących się, poprzez model Kottera, przeszli do własnych doświadczeń (a w zmianie w oświacie doświadczenie mamy duże:)
Niedzielę słuchacze spędzili z Anną Nogaj i tematem dotyczącym wspierania uczniów. Przyjrzeli się m.in. historii polskiej edukacji w kontekście kulturowej transmisji wartości, ale i stereotypów które wciąż są powielane, zastanowili czym jest dla nich szkoła, spróbowali odpowiedzieć na trudne pytanie Czy jest jedyna słuszna metoda czy podejście do edukacji tu i teraz z naszymi zasobami i wartościami?
![](https://instytut.dobraedukacja.edu.pl/wp-content/uploads/sites/5/2023/10/DK-1024x483.png)
![](https://instytut.dobraedukacja.edu.pl/wp-content/uploads/sites/5/2023/10/DK-na-str-1-1024x499.png)
![](https://instytut.dobraedukacja.edu.pl/wp-content/uploads/sites/5/2023/10/AN-na-strone-1024x358.png)
![](https://instytut.dobraedukacja.edu.pl/wp-content/uploads/sites/5/2023/10/380417667_344151397987459_6861342995620157329_n-1024x410.jpg)
Nasze zajęcia przebiegały z dużym zaangażowaniem słuchaczy w pracę grupową, pracę w grupach i parach, a wszystko z wykorzystaniem nowoczesnych metod do pracy online!
Teraz przed słuchaczami studiów praca własna z materiałami i literaturą – aż do kolejnego zjazdu w listopadzie.